După câţiva ani petrecuţi în prima linie a jurnalismului economic din Cehia, Cristina Munteanu şi-a asumat riscul de a se lansa în afaceri. Astfel, a pus bazele proiectului MediaIntel, o companie servicii media, pe care a lansat-o în Cehia acum două luni.
Economia şi jurnalismul sunt cele două domenii în care Cristina şi-a întreptat întreaga atenţie. În 2010 şi-a luat doctoratul la Charles University din Praga, pe o specializare de Studii Media, ocazie cu care a analizat strategiile de management în publicaţiile de economie şi afaceri din Cehia.
Înainte de a pleca din România, Cristina Munteanu a terminat jurnalismul, după care a ales un masterat în Project Management. Din primul an de facultate s-a angajat la publicaţia Standard Media, unde a ajuns să coordoneze o echipă de cinci reporteri. În 2004 a început să lucreze în Cehia pentru o companie specializată în Management Consulting, iar un an mai târziu a revenit la marea sa pasiune, jurnalismul. A fost angajată la Stanford - Czech Business Weekly, unde, de la corespondent a ajuns redactor-şef adjunct. Dacă publicaţia nu s-ar fi închis, românca ar fi putut ajunge în fruntea acestei publicaţii de referinţă în presa economică din Cehia.
Acum, toate eforturile Cristinei sunt în direcţia dezvoltării proiectului MediaIntel pe care l-a iniţiat şi în cadrul căruia este media trainer la MediaIntel.
Într-un interviu acordat pentru Voci pentru România şi evz.ro, Cristina Munteanu vorbeşte despre proiectele sale şi despre sentimentul de libertate neîngrădită pe care l-a simţit în România. Cum schimbăm România de mâine? Este una dintre provocările propuse Cristinei.
Până de curând ai fost în fruntea unui săptămânal economic important în Cehia. De ce ai trecut atât de brusc de la jurnalism la servicii de media?
Cristina Munteanu: Până acum câteva săptămâni am fost redactorul-şef adjunc