Magazinele de haine se axează pe preţuri mici şi vânează spaţii comerciale ieftine. Vânzările de haine au scăzut odată cu puterea de cumpărare, iar pe piaţă vor avea succes doar retailerii care vor vinde cât mai ieftin, susţin experţii în domeniu.
Sfârşitul săptămânii trecute a venit cu o veste mult aşteptată de pasionaţii de shopping: H&M (Hennes&Mauritz), al doilea retailer vestimentar din lume după grupul spaniol Inditex (deţine branduri precum Zara, Bershka, Pulll and Bear şi Stradivarus), va deschide primul magazin din România, în primăvara anului 2011, în mallul bucureştean Băneasa Shopping City.
Mai citeşte şi:
Planul B al Guvernului: sărăcirea populaţiei/ Ce produse se vor scumpi
Experţii din piaţă spun că motivul principal al deschiderii unui magazin în ţara noastră în această perioadă este bazată în primul rând pe faptul că suedezilor li s-a oferit un preţ al chiriei foarte mic.
„H&M nu a amânat intrarea în România pentru că piaţa nu era pregătită, ci pentru că marile centre comerciale nu au fost, cel puţin până de curând, dispuse să acorde condiţiile de închiriere la care se aşteptau. Criza internaţională a fost cea care a determinat această flexibilitate a marilor centre comerciale, tradusă în chirii de niveluri foarte reduse", este de părere Oliver Petcu, managerul companiei de consultanţă CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.
În prezent, chiria anuală pentru un spaţiu într-un centru comercial din Bucureşti ajunge la 600 de euro pe metru pătrat, cu peste 30% mai ieftină decât nivelul din 2007 sau 2008, potrivit datelor firmelor de consultanţă imobiliară.
De aceeaşi părere este şi analistul de retail Ciprian Moga, care crede că Băneasa Shopping City le-a acordat suedezilor nişte preţuri foarte bune. „H&M va reprezenta una dintre cele mai mari atracţii ale mallului din Băneasa", a