Muncesti de cateva luni cate 20 de ore pe zi pentru noua ta afacere, ti-ai cheltuit ultimii bani, dar inca nu poti sa te lauzi cu rezultate. Investitorii - fara a mai mentiona echipa ta epuizata - incep sa creada ca trag la o caruta cu roti patrate?
Nu dispera. Forbes iti arata unde sa cauti dovezi tangibile de progres:
Un plan de afaceri documentat
Este greu sa construiesti o afacere fara sa ai un plan, la fel cum este greu sa construiesti o casa fara un proiect. Daca nu ai un plan, atunci apuca-te sa faci unul sau risti sa ramai fara niciun ban.
Cum stii ca ideea ta de afaceri e buna?
Obiective realiste si puncte de reper
Nu poti masura rezultatele daca nu ai un punct de reper. Pe de alta parte, daca obiectivele tale nu sunt realiste, daca iti creezi asteptari prea mari, vei arata foarte rau atunci cand le prezinti sau si mai rau, cand nu le atingi.
O echipa bine conturata
O afacere de succes incepe de multe ori co o singura persoana, dar nu se opreste acolo. Aduna cativa "locotenenti" buni, cu experienta in domeniu. O echipa de prieteni sau rude care lucreaza gratis in weekenduri nu va impresiona investitorii - in afara de cazul in care ei sunt investitorii tai.
Un prototip functional
Antreprenorii inteligenti stiu ca dezvoltarea produselor nu se termina niciodata. Acestea fiind spuse, cu cat incepi mai repede sa testezi ceva - orice - pe piata, cu atat mai bine. Defineste minimul de cerinte ale consumatorului pe care trebuie sa le satisfaci si creeaza un produs. Poate nu va fi un produs de succes, dar vei invata ceva cu fiecare incercare. Acesta este progresul.
O vanzare de buna credinta
Poti sa iti imparti gratuit produsul sau serviciul pentru o vreme, dar nu vei rezolva nimic pe termen lung pentru ca nu ai nicio idee despre c