Constructorul american Ford, proprietarul fabricii de la Craiova, spune că şi-a stabilizat producţia la 85 de maşini pe zi, adică 6% din cât produce Dacia la Mioveni, iar "viitoarele creşteri vor depinde de cererea pieţei", o piaţă care la nivel european înregistra un declin de 10% în mai, iar în România de peste 20% în aceeaşi lună.
Astfel, în primele cinci luni constructorul american a produs peste 1.400 de maşini la Craiova, iar dacă nivelul actual de 85 de unităţi pe zi se va păstra până la sfârşitul anului, Ford va ajunge la aproximativ 14.000 de autovehicule, potrivit estimărilor ZF.
În contractul de privatizare grupul american nu are stabilită o ţintă de producţie pentru 2010, dar în 2011 ar trebui să ajungă la 250.000 de unităţi, iar în 2012 la 300.000 de maşini.
Producţie prea mare la o cerere în scădere
În contextul actual, în care şi John Fleming, preşedinte şi CEO al Ford Europa, a criticat săptămâna trecută constructorii auto europeni pentru faptul că menţin un nivel ridicat de producţie cu toate că nu există cerere pentru numărul de maşini fabricate, apar noi întrebări legate de producţia Ford la Craiova.
"Supracapacitatea este un factor principal care alimententează reducerile de preţ ale maşinilor. Acesta nu este un mod sustenabil de a administra industria. Trebuie să ne amintim că este nevoie de acţiune nu numai pentru a ne îmbunătăţi eficienţa în privinţa pieţei europene, ci şi pentru a ne ascuţi colţii competiţiei pe piaţa globală", a spus şeful Ford Europa.
Mai mult chiar, Ford Europa se află în negocieri cu statul român în ceea ce priveşte modificarea contractului de privatizare a Automobile Craiova - cel mai probabil fiind vizate menţiunile legate de cadenţa de producţie - care anul viitor ar trebui să urce la 250.000 şi în 2012 la 300.000 şi valoarea investiţiei, de peste 675 mil. euro. În ambele cazuri oficia