În fiecare săptămână, 40 de bărbaţi se întâlnesc în parcări sau la marginea oraşului ca să se joace cu maşinuţele lor teleghidate. Investiţia pentru un automodelist profesionist porneşte de la 6.000 de lei, la care se adaugă încă 300 de lei lunar. Pasionaţii spun că merită.
Aproape 40 de clujeni se întâlnesc săptămânal pentru a practica automodelismul, un sport popular în România înainte de 1989, dar care în ultimii ani a dispărut din lipsă de fonduri.
De cele mai multe ori, amatorii de curse cu maşinuţele se întâlnesc după miezul nopţii, în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, unde atrag privirile a zeci de trecători.
În weekenduri, ei preferă pădurile din jurul oraşului. Se mai distrează şi în parcările subterane ale oraşului, însă deseori au fost izgoniţi.
„Mergeam cu radiocomandatele noastre noaptea când nu era trafic, plăteam parcare ca orice cetăţean al Clujului, ne scoteam maşinuţele ca să ne antrenăm, însă eram izgoniţi. Ce infracţiuni putem face noi sau ce pericol public reprezentăm cu aceste «maşinuţe de jucărie», aşa cum le numesc unii?", se întreabă ironic Andrei Suciu, un împătimit al automodelismului care deţine şi primul magazin de automodele din Cluj.
Automodeliştii preferă să-şi repare singuri maşinile, cu ajutorul prietenilor
Cei mai mulţi automodeliştii ardeleni sunt fani înrăiţi a tot ce presupune sportul cu motoare. Ar fi preferat să se afle la volanul unor bolizi adevăraţi, însă nu şi-ar fi permis să suporte cheltuielile necesare pentru raliuri.
Revizii şi modificări
Aşa că au ales cursele cu bolizi în miniatură care le dau aceleaşi satisfacţii. „Am urmărit prin 2006 nişte filmări şi am văzut că este exact ca şi sportul cu maşini «normale». Îţi dă aceleaşi senzaţii, aceeaşi adrenalină. Să practic automobilismul ar fi presupus investiţii mult mai mari, pe care nu mi