Retailerii încearcă să-şi vândă marfa afişând preţuri reduse mai mult de jumătate, dar planurile acestora ar putea fi deturnate de majorarea TVA. Oficial, reducerile încep în august. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Promoţiile au invadat magazinele de haine şi încălţăminte din România încă de la începutul verii. Dacă până anul trecut, primele scăderi de preţ aveau loc pe la finele lunii iulie, anul acesta ofertele au pornit în forţă încă din prima lună de vară şi ajung deja la peste 50%-60%.
Retailerii spun că au ajuns în această situaţie "împinşi de piaţă". Teoretic, de acum încolo, reducerile de preţuri ar trebui să se ţină lanţ. Asta în lipsa celor două surprize ale crizei - cursul euro-leu şi majorarea TVA. Chiar dacă retailerii spun că produsele aflate acum în stoc n-ar trebui să se scumpească, în mijlocul haosului orice este posibil.
Scăderi de peste 50%, încă din luna iunie
Mallurile sunt pline acum de oferte "speciale", cât mai colorate şi ostentativ afişate în vitrine. Kenvelo se laudă cu promoţii de până la 60%, Motivi are 30%- 50%, în timp ce Bata afişează 50%. "Toată lumea o ţine numai în promoţii", spune Mihai Şindrilaru, manager New Yorker în România. Compania sa are acum produse reduse şi cu 50%- 60%. "Este un trend impus de piaţă încă de anul trecut, când au apărut primele semne dure ale crizei", afirmă el.
Practica promoţiilor a fost adoptată şi de retailerii români. Dacă unii au adus în faţă colecţiile de anul trecut, reduse chiar şi cu 70%, alţii au scăzut preţurile chiar la produsele scoase pe piaţă la începutul sezonului.
"Avem o campanie cu preţuri de până la 35% mai mici, dar numai la o parte din articole, care va dura până la finele acestei săptămâni. Anul trecut, reducerile de peste 50% au început deja din iulie", spune Ioana Stan, reprezentant Otter.
Majorarea TVA şi