Vanzarea masinilor va fi revolutionata de Ford, care va deveni in aceasta saptamana primul producator ce isi vinde masinile pe Internet.
Ar putea fi sfarsitul vanzarilor de masini, asa cum le cunoastem, dupa ce Ford incepe sa isi vanda masinile pe internet, noteaza The Telegraph.
Expertii sunt de parere ca aceasta mutare a producatorului american de automobile va declansa o reactie in lant a companiilor rivale.
Studiile comandate de Ford au aratat ca, intr-o epoca in care consumatorii isi achizitioneaza online hainele, masinile de spalat si chiar vacantele, patru din zece oameni sunt dispusi sa isi cumpere urmatoarea masina pe internet. Chiar daca asta inseamna ca nu vor face un test drive.
Cincizeci de dealeri auto detinuti de Ford vor incepe marti sa vanda pe internet atat masini cat si vehicule comerciale, noi dar si uzate.
Orice model Ford va fi disponibil, inclusiv Ka, Focus, Mondeo si Galaxy, consumatorii putandu-si cumpara noua masina prin e-mail. Potentialii clienti vor avea si varianta unui call-centre prin care sa comande.
In Marea Britanie, automobilul va fi livrat de catre FordOnline.co.uk la unul dintre cele doisprezece centre regionale, unde clientul isi va putea inspecta masina, va semna contractul, pentru ca apoi sa poata demara in tromba.
"Consumatorii sunt pregatiti sa foloseasca la maxim internetul pentru a-si cumpara masini. In trecut, multi clienti au utilizat internetul pentru a strange informatii iar apoi au vizitat showroom-ul pentru sfaturi si pentru a face un test drive. Desi multi continua sa o faca, proportia celor dispusi sa cumpere masina direct de pe internet, daca sursa este de incredere, a crescut", a declarat Steve Hood, director la FordOnline.co.uk.
Preturile oferite cumparatorilor online vor fi aceleasi cu cele din showroom-uri, iar nego