După ce europenii au descoperit tangoul în bordelurile şi spectacolele de cabaret din Buenos Aires, l-au adus la începutul secolului al XX-lea în saloanele de dans din Paris. Considerat la început un dans imoral, practicat doar de bărbaţi, tangoul a cucerit treptat inima publicului din întreaga lume.
În anii '60-'70, Astor Piazolla a fost cel care a creat "Tango Nuevo", replică a tradiţionalului tango argentinian, combinând ritmurile tradiţionale cu muzica clasică şi jazz. Tangoul evoluează. Mai târziu, în anii '90, Gotan Project, trioul format din francezul Philippe Cohen Solal, argentinianul Eduardo Makaroff fli elveţianul Christoph H. Müller, a combinat la rândul său senzualitatea tangoului clasic cu sounduri moderne: dub, electro, nu-jazz şi break, formând de data asta un melanj între pasiunea tangoului tradiţional şi rigurozitatea electro.
Cei trei muzicieni au urcat vineri seară pentru a treia oară pe scena Sălii Palatului, alături de alţi patru artişti: Ananta Roosens (vioară), Facundo Torres (bandoneon), Lalo Zanelli (pian) şi Claudia Pannone (voce), unde au susţinut un spectacol inedit de electro-tango în faţa a peste 3.500 de români, seduşi de "muzica interzisă".
"Cuesta Abajo", a lui Carlos Gardel, supranumit El Zorzal Criollo (Privighetoarea creolă - artistul care a înlocuit versurile satirice şi fără perdea ale tangoului cu altele nostalgice sau melodramatice), a marcat piesa de debut a serii, după care au urmat hituri precum "La Revancha del Tango", "Queremos Paz", "Desilusión" şi "Santa Maria", dar şi piese noi de pe cel mai recent album "Tango 3.0". Aproape de final, spre deliciul publicului român, versurile melodiei "Ciuleandra" au putut fi auzite într-o variantă mixată. Totul pentru un show de excepţie. Dovada au fost aplauzele frenetice pentru bis.
Concertul din Capitală a făcut parte din turneul europea