Începând de astăzi după-amiază, Metrorex experimentează o nouă modalitate alternativă de achiziţionare a legitimaţiilor de călătorie, care le permite călătorilor grăbiţi sau care n-au bani la ei să-şi ia bilet cu ajutorul telefonului mobil.
Astfel, bucureştenii care merg cu metroul şi deţin un abonament sau o cartelă de telefon în reţeaua Orange, îşi pot achita biletele de călătorie trimiţând un SMS la numărul 801 pentru o călătorie, la 802 pentru două călătorie şi la 810 pentru zece călătorii. Ei vor primi în schimb un mesaj multimedia cu un cod de bare pe care îl vor scana la dispozitivele speciale instalate deocamdată în doar şase staţii: Politehnică, Piaţa Victoriei, Petrache Poenaru, Grozăveşti, Universitate şi Timpuri Noi.
„Dispozitivele au fost instalate de compania de telefonie mobilă, în urma unui parteneriat încheiat între noi şi ei, astfel încât acest proiect pilot nu reprezintă niciun fel de cost pentru Metrorex. Sistemul va funcţiona experimental pentru o perioadă de aproximativ o lună”, a declarat, pentru „Adevărul de seară”, Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex. Dacă în perioada pilot va fi întregistrat un număr considerabil de cereri, Metrorex va extinde această metodă alternativă de achitare a preţului biletului în toate cele 49 de staţii de metrou din Capitală. Părerile sunt împărţite între călători. Unii consideră că le-ar fi de folos acest sistem, alţii îl consideră inutil. „Fiind din provincie şi venind rar în Bucureşti, mi-ar conveni să folosesc telefonul. Este o idee bună”, a spus Iulian Petre.
Condiţie: telefon cu ecran color
Mesajele se trimit fără conţinut, iar pentru o călătorie tariful este de 0,36 de euro (1,52 lei), pentru două călătorii, de 0,63 de euro (2,66 lei) şi pentru zece călătorii de 1,83 de euro (7,7 lei). Costurile nu sunt diferite faţă de cele practicate la ghişee, unde o cartelă cu două