Eşecul Italiei de a trece de faza grupelor la Campionatul Mondial de Fotbal din Africa de Sud va costa economia circa 140 milioane de euro, deoarece suporterii vor cheltui mai puţin pe băuturi, mâncare şi pe ieşit în oraş, potrivit unui raport, scrie Bloomberg. Restaurantele şi barurile italiene ar fi putut obţine cu 67 mil. euro mai mult din vânzări dacă echipa ar fi mers mai departe, potrivit unui raport al Camerei de Comerţ din Monza. Instituţiile publice şi asociaţiile private ar fi plătit circa 70 mil. euro pentru a închiria şi amplasa ecrane pentru exterior în parcuri şi pieţe, conform aceluiaşi raport. Eşecul echipei de fotbal a Italiei "sperăm că nu va afecta economia", a spus Marco Trochetti Provera, preşedintele producătorului de cauciucuri Pirelli. "Este doar un efect psihologic" pe termen scurt, a completat el. Confindustria, federaţia angajatorilor italieni, a modificat la sfârşitul săptămânii trecute previziunile privind economia Italiei. Ei au estimat că PIB-ul statului va creşte cu 1,2% în acest an, până la 2.100 mld. euro. Pentru anul viitor estimările de creştere sunt situate în jurul valorii de 1,6%. Italia, clasată pe poziţia a cincea la nivel mondial potrivit FIFA, a fost eliminată de la Campionatul Mondial după ce a fost înfrântă cu 3 - 2 de Slovacia. A patra cea mai mare economie europeană a crescut cu 0,4% în primul trimestru pe fondul unei evoluţii favorabile a exporturilor, care au echilibrat situaţia în condiţiile unei cereri interne slabe.
Eşecul Italiei de a trece de faza grupelor la Campionatul Mondial de Fotbal din Africa de Sud va costa economia circa 140 milioane de euro, deoarece suporterii vor cheltui mai puţin pe băuturi, mâncare şi pe ieşit în oraş, potrivit unui raport, scrie Bloomberg. Restaurantele şi barurile italiene ar fi putut obţine cu 67 mil. euro mai mult din vânzări dacă echipa ar fi mers mai departe, potrivit