Profesorii de la Universitatea Leicester din Marea Britanie vor să folosească reţelele de socializare pentru a-i integra mai bine în viaţa academică pe studenţii din primul an. Universitatea britanică a făcut deja o cercetare despre fenomenul Facebook, care ar putea schimba modul în care instituţiile de învăţământ superior au grijă de studenţi.
Una dintre întrebările la care au încercat să răspundă profesorii de la Leicester a fost dacă reţelele de socializare, precum Facebook ori MySpace, îi ajută pe boboci să se integreze mai uşor în mediul academic şi să minimalizeze posibilitatea de abandon şcolar, potrivit site-ului QS Top Universities.
Cercetătorii caută în prezent studenţi din anul întâi care să-i ajute în acest demers. Ceea ce n-ar trebui să fie prea dificil, ţinând cont că există un adevărat fenomen Facebook printre studenţi. Lucru confirmat de cifrele prezentate de site, potrivit cărora nu mai puţin de 10.000 de studenţi britanici au cont în această reţea. În plus, 95% dintre tinerii cu vârste între 16 şi 18 ani, care intenţionează să meargă la universitate, folosesc deja Facebook sau Myspace.
„Totuşi ştim prea puţin despre modul în care acest fenomen are impact asupra experienţei studenţeşti ori privind modul în care îi ajută să se integreze în viaţa universitară", precizează Jane Wellens, manager de proiecte la Universitatea Leicester.
Ea mai spune că „aşteptările şi experienţa ultimelor şi viitoarelor generaţii de studenţi determină universităţile să privească atent modul în care pot utiliza aceste tehnologii şi să creeze spaţii în care studenţii să se poată integra mai uşor".
Proiectul iniţiat de Universitatea Leicester beneficiază de expertiza unor cercetători recunoscuţi la nivel mondial, precum Clare Madge de la Departamentul de Georgrafie al Universităţii Leicester, Tristam Hooley de la Centrul de dezvoltare al car