Spectrum Brands, divizia locală a producătorului bateriilor Varta, apreciază că România, cu un consum anual de patru baterii pe cap de locuitor, înregistrează unul dintre cele mai scăzute cereri la acest capitol comparativ cu ţările din centrul şi vestul Europei, unde consumul anual ajunge la 20 de unităţi/cap de locuitor.
"Acest lucru se datorează în mare parte nivelului de tehnologizare pe care noi românii îl avem în comparaţie cu ţările europene dezvoltate", a declarat Roxana Siboiu, category manager al Spectrum Brands.
Potrivit ultimelor date disponibile, conform Institutului Naţional de Statistică, în 2008 România avea o medie de utilare de 130 de televizoare la 100 de gospodării. Odată cu scăderea pieţei locale de electroretail, de 42% în cursul anului trecut, gradul de echipare ar putea regresa, întrucât majoritatea achiziţiilor se realizează în prezent din strictă necesitate şi nu pentru utilare suplimentară.
Consumul de baterii depinde astfel foarte mult de utilizarea aparatelor electrocasnice sau de îngrijire personală, deoarece nu este un produs inclus frecvent în coşul de cumpărături zilnic.
Potrivit cotei de piaţă estimate de Spectrum Brands pentru Varta, valoarea bateriilor şi acumulatorilor de consum comercializaţi în România ajunge anual la 15 milioane de euro.
Spectrum Brands a realizat în 2009 o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro, în creştere cu 2% faţă de anul anterior, iar pentru 2010 estimează o creştere de până la 4,8 milioane de euro. "Bineînţeles că măsurile guvernamentale anticriză atât de discutate zilele acestea vor influenţa puterea de cumpărare a oamenilor şi implicit evoluţia consumului, şi aici ne referim în special la ultimul trimestru din an - cel ce reprezintă vârf de sezon. De aceea urmărim atent aceste influenţe, pentru a ne adapta", a spus Siboiu. Ea a dăugat că în ultima perioadă consumatorul r