Mihai Mutiu, fost director de HR (resurse umane) al Alcatel, povesteşte cum a ajuns producătorul francez să externalizeze din centrul de la Timişoara peste 500 de oameni către companiile Wipro şi HP.
Companiile trebuie să-şi evalueze permanent nivelul costurilor pentru a rămâne competitive pe piaţă şi nu trebuie să ezite să-şi externalizeze unele activităţi dacă această decizie le poate aduce economii semnificative fără a afecta performanţa organizaţiei, spune într-un interviu pentru ZF Mihai Mutiu, 54 de ani, fostul director de resurse umane al Alcatel- Lucent.
"Este normal să externalizezi în momentul în care costul per persoană pentru realizarea unei sarcini este cu 25- 30% mai mare decât la o firmă de BPO (Business Process Outsourcing - n. red.). După părerea mea, decizia conducerii Alcatel a fost foarte bună, mai ales că Wipro lucrează în continuare pentru Alcatel, doar că şi-au mai adăugat şi alţi clienţi", susţine Mutiu, care în prezent este în discuţii pentru un post în cadrul firmei de training şi consultanţă în resurse umane Codecs.
Mutiu şi-a dat demisia din funcţia de director de HR al Alcatel la finele lunii februarie a acestui an, la două luni după ce au fost externalizaţi cei 521 de angajaţi către compania de outsourcing Wipro şi centrul de servicii al Helwett- Packard (HP) România. În prezent, în cadrul Alcatel- Lucent România lucrează aproximativ 1.300 de angajaţi. Mutiu a lucrat în cadrul Alcatel timp de 18 ani şi două luni, fiind cel de-al şaptelea angajat din companie în anul 1992. El a relatat că externalizarea angajaţilor Alcatel nu a fost simplă. Încă de la finele anului trecut, când conducerea companiei şi-a anunţat intenţia de a externaliza unele departamente, angajaţii s-au organizat în sindicat şi au participat la două greve.
"Au avut loc nişte proteste pentru că s-a înţeles destul de puţin despre ce este vor