Graham Jarvis, Chris Birch şi Andreas Lettenbichler au fost cei mai rapizi piloţi de la clasa PRO, în prima zi din munţi a celei de a şaptea ediţii a Red Bull Romaniacs. Primul a avut nevoie de 7h şi 25 de minute pentru a parcurge traseul de 186 de km îngreunat din cauza ploilor.
După ce a fost elementul principal la prolog, ploaia nu a renunţat să influenţeze modul în care au decurs ostilităţile în cel mai dificil raliu hard enduro al lumii şi în prima zi din munţi i-a făcut pe riderii de la clasa PRO să ajungă aproape de limită. Traseul extrem a fost îngreunat foarte mult din cauza ploilor căzute în ultimile zile şi în noaptea precedentă, iar mai mult de 75% din piloţii care au luat startul dimineaţă nu au reuşit să parcurgă întregul traseu. Problemele provocate de ploaie au apărut chiar în prima parte a zilei, când după primul punct de alimentare riderii aveau de trecut printr-un râu.
Primii piloţi de la clasa PRO, inclusiv Mani Gyenes, au reuşit să îl traverseze însă ulterior, hidrologii de la barajul Sadu au decis să dea drumul la o parte din apă, iar debitul râului a crescut mult prea mult pentru ca acesta să mai poată fi traversat de către concurenţi. Apoi a urmat momentul critic pentru foarte mulţi dintre piloţi.
Aproape de al doilea punct de alimentare al zilei, care a şi coincis cu punctul se service, multora li s-a terminat carburantul. Motocicletele au consumat, în condiţiile de vreme ploioasă, mult mai mult decât s-a estimat ploioasă şi mai ales cei care au utilizat motociclete cu motor în doi timpi au fost nevoiţi să îşi împingă motoarele. Unii dintre piloţi, cum este şi cazul riderului TipTil Team, Dani Oţil au achiziţionat carburant de la localnicii din Răşinari.
Din cauza dificultăţii traseelor de la Red Bull Romaniacs există un timp maxim dat pentru parcurgerea lor. Astfel, dacă se consideră că un anumit sau anumi