Peste 50 de persoane din zona 23 August-Abator din Târgu Jiu au participat joi seară la cea de-a doua întâlnire de anul acesta din cadrul campaniei „Fii vocea cartierului tău!“, iniţiată de cotidianul Gazeta de Sud în sprijinul comunităţii. Cetăţenii şi-au spus nemulţumirile, în speranţa că neregulile sesizate vor fi rezolvate de Primăria Târgu Jiu.
Locatarii blocurilor cuprinse în zona cartierelor 23 August-Abator au venit în număr mare la întâlnirea intermediată de cotidianul Gazeta de Sud în incinta Colegiului Naţional „Ecaterina Teodoroiu“ din Târgu Jiu. Una dintre cele mai importante probleme ridicate la cea de-a doua întâlnire din cadrul Campaniei „Fii vocea cartierului tău!“ a fost a contorizării individuale, ca o soluţie la nedebranşarea locatarilor care sunt bun-platnici. Vasile Niţoi, unul dintre locatarii Asociaţiei 100 din Târgu Jiu, a ridicat problema debranşărilor de la apă a familiilor care îşi achită datoriile.
„Nu există nici o soluţie ca persoanele care plătesc la timp facturile să nu mai fie debranşate? Este greu vara să rămâi fără apă, mai ales dacă ai plătit“, a întrebat bărbatul. Şi alţi cetăţeni au spus că întâmpină aceleaşi probleme. „Avem pe scară câţiva rău-platnici, nu mai ştie asociaţia cum să îi facă să plătească facturile. Poate nu au bani, dar când opriţi apa, de ce o opriţi tuturor? Este frustrant să stai fără apă şi cu facturile la zi“, a spus o femeie.
Contorizarea individuală, o soluţie la îndemână
Ion Popescu, directorul Aparegio Gorj, societatea furnizoare de apă în Târgu Jiu şi nu numai, a spus că singura soluţie pentru ca persoanele care îşi achită obligaţiile să nu mai fie afectate de debranşări este contorizarea şi facturarea individuale. Avantajele acestui sistem sunt: sectorizarea consumului de apă pentru fiecare utilizator, înlăturarea neplăcerilor create de sistarea apei potabile în î