Centrul de monitorizare a retelelor Romtelecom este responsabil cu prevenirea, detectarea, mentinerea si repararea defectiunilor si alertelor ce pot aparea de-a lungul a peste 33.000 km de fibra optica la nivelul intregii tari, devenind astfel un punct cheie in efortul companiei de a-si mentine clientii. Cum arata acest centru si cat a investit Romtelecom in dezvoltarea lui?
Network Operations Center-ul (NOC) administreaza reteaua la nivel central, ocupandu-se de monitorizarea in timp real a acesteia, de identificarea si rezolvarea deranjamentelor la nivelul infrastructurii companiei.
"Practic, toate erorile in retele, de hardware, cabluri taiate, probleme de software intr-o anumita regiune, turbulentele meteo ce pot pune in pericol starea echipamentelor si asa mai departe sunt afisate in timp real pe ecrane video", spune Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.
[gallery:106]
Sistemul de monitorizare video are ca scop o identificare mai rapida a deranjamentelor, precum si interventii mai rapide pentru remedierea acestora, daca este nevoie.
Noua aplicatie de monitorizare, dezvoltata in intregime de o echipa a companiei, unifica, de exemplu, 14 aplicatii diferite folosite anterior independent pentru monitorizarea sistemelor de alarma pentru alimentarea cu energie electrica si functionarea instalatiei de aer conditionat. Orice incident din reteaua Romtelecom este acum raportat central, in timp real, generand un timp de raspuns mai bun din partea echipelor responsabile.
Partea de software a fost creata intern, de 10 angajati ai Romtelecom, in timp ce peretele video a costat compania circa 500.000 euro, tehnologia fiind achizitionata din surse externe. In cadrul NOC lucreaza 60 de oameni. "Am investit peste 1 milion de euro in perfectionarea profesionala a acestora, in ultimii ani, pentru a primi cat mai multe cer