Românii stabiliţi în statele membre întâmpină probleme pe piaţa muncii, din cauza birocraţiei care "domneşte" la noi. Funcţionarii SOLVIT îi pot scăpa însă de orice dificultăţi. Sursa: AFP
Chiar şi după aderarea la Uniunea Europeană(UE), birocraţia şi comoditatea unor funcţionari publici le-au cauzat mari probleme românilor, în special atunci când au avut nevoie de echivalarea specializărilor pe care le-au obţinut în ţară.
Deoarece instituţiile româneşti (cu precădere Ministerul Educaţiei şi cel al Sănătăţii) au întârziat peste limită cu eliberarea documentelor, mulţi conaţionali "au ratat" joburile visate în statele membre sau majorarea salarială promisă de angajatorii străini.
Cei aflaţi într-o astfel de situaţie - ca şi aceia care au probleme cu obţinerea unui permis de şedere, cu înregistrarea unei maşini sau, în cazul unei companii, cu rambursarea TVA-ului ori cu vânzarea unor produse în alt stat -, pot apela gratuit la specialiştii SOLVIT, serviciu funcţional în fiecare stat-membru. Aceştia se vor ocupa de problemele lor, scutindu-i de nervi "tociţi" şi drumuri inutile.
Reclamaţiile, depuse prin fax sau prin e-mail
În România, specialiştii SOLVIT lucrează în cadrul Departamentului pentru Afaceri Europene al guvernului. Românii care întâmpină probleme în UE le pot trimite petiţiile lor fie online - completând formularul de reclamaţie existent pe site-ul instituţiei (înregistrat automat în baza de date, care poate fi accesată de autorităţile din toate statele-membre şi de oficialii Comisiei Europene)-, fie prin email (la adresa solvit@dae.gov.ro), fie prin fax, la +4021.308.53.96.
Termenul mediu de soluţionare a unui caz e de 10 săptămâni. Dar, pe lângă evitarea birocraţiei, simpla depunere a reclamaţiei îi scuteşte pe oameni şi de un eventual proces împotriva autorităţilor, care durează mai mul