Bicicletele câştigă tot mai mult teren în ultima perioadă, iar jucătorii din acest business se aşteaptă la creşteri ale vânzărilor de cel puţin 20% în acest an, ceea ce ar duce piaţa la 300.000 de unităţi în 2010, potrivit calculelor ZF.
Astfel, pentru prima dată vehiculele pe două roţi ar putea devansa de trei ori vânzările de maşini, în condiţiile în care se aşteaptă ca piaţa auto să se contracte din nou în acest an, până la 100.000 de unităţi.
În condiţiile în care criza financiară goleşte buzunarele românilor, care nu îşi mai permit maşini, iar globalizarea şi încălzirea globală transformă vehiculele pe două roţi într-o modă, din ce în ce mai mulţi români intră în magazinele specializate pentru a-şi cumpăra o bicicletă.
În România s-au vândut anul trecut circa 250.000 de biciclete, potrivit estimărilor DHS, unul dintre cei mai importanţi producători de biciclete din România, controlat de investitori chinezi şi germani. Astfel, la un preţ mediu de 100-150 de euro pentru o bicicletă estimat de ZF, piaţa s-ar situa între 25 mil. euro şi 37 mil. euro.
Spre deosebire de piaţa auto, unde criza s-a resimţit dramatic, declinul de 55% aducând piaţa vehiculelor pe patru roţi la nivelul anului 2003, piaţa bicicletelor a fost mai ferită de efectele recesiunii. "Şi în domeniul producţiei şi comercializării de biciclete s-a simţit criza economică, dar într-o măsură mult mai mică faţă de alte domenii, înregistrând o scădere de aproximativ 10% în valoare şi 15% în unităţi faţă de 2008", declară Lucian Contras, executive manager al Eurosport DHS.
În anul 2009 s-au vândut de două ori mai puţine maşini decât biciclete, circa 130.000 de unităţi, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, iar estimările nu sunt deloc optimiste.
Evoluţii diametral opuse
Dacă majoritatea jucătorilor de pe piaţa auto au caract