Comisia Europeană (CE) a transmis autorităţilor naţionale de concurenţă, la cererea acestora, evaluarea propunerii de achiziţionare a Plus Bulgaria şi România de către grupul german de comerţ cu amănuntul Lidl. Comisia a constatat că tranzacţia propusă ar afecta concurenţa de pe pieţele de retail din Bulgaria şi din România.
Aceste pieţe vor fi acum examinate de către autorităţile de concurenţă din Bulgaria şi din România, în conformitate cu legislaţia naţională.
Comisia a transmis autorităţilor de concurenţă din Bulgaria şi din România evaluarea propunerii de achiziţionare de către Lidl a Plus Bulgaria şi, respectiv, a Plus Romania. Plus România şi Plus Bulgaria comercializează cu amănuntul bunuri de larg consum. „Lidl le achiziţionează de la grupul german de comerţ cu amănuntul Tengelmann. Lidl este el însuşi un lanţ german de magazine de tip discount care aparţine grupului Schwarz, grup german de comerţ cu amănuntul care deţine peste 9 000 de magazine în 23 de ţări din Europa, inclusiv în România şi în Bulgaria", se arată într-un comunicat al Comisiei.
Investigaţia prealabilă efectuată de Comisie a confirmat faptul că „tranzacţia propusă ar afecta concurenţa de pe mai multe pieţe locale de bunuri de larg consum din Bulgaria şi România". Din acest motiv, CE consideră că „autorităţile de concurenţă din Bulgaria şi din România sunt mai bine plasate pentru a investiga efectul tranzacţiei asupra pieţelor lor locale respective". Tranzacţia nu a ridicat probleme în ceea ce priveşte concurenţa în alte ţări UE. Aceasta a fost notificată Comisiei la 5 mai 2010.
Plus a deschis primele magazine în România în anul 2005 şi are în prezent circa 100 de unităţi pe plan local, cu 2.100 de angajaţi.
În 2008, compania Pludi Market, care operează magazinele Plus în România, a înregistrat afaceri de 1,021 miliarde lei (277,2 milioane euro). @N