Titlurile TRP atârnă greu în portofoliile investitorilor, deprecierea faţă de preţul de IPO fiind mai mare de 50%
Intrarea Bursei de Valori Bucureşti pe un trend descendent în a doua parte a anului 2007 lăsa perspective sumbre în ceea ce priveşte listarea unor noi companii. Dacă în anii de efervescenţă a pieţei de capital, când portofoliile investitorilor şi fondurilor indicau randamente importante, numărul IPO-urilor a fost într-atât de restrâns - se întrebau pe bună dreptate unii reprezentanţi ai sectorului -, care va fi numărul acestora într-un moment în care atât emitenţii cât şi investitorii aveau motive să fie rezervaţi cu privire la obţinerea unor preţuri bune pe de o parte şi ale unor câştiguri consistente de cealaltă parte. Totuşi, unele societăţi care înaintaseră pe acest proiect de intrare la cota Bursei au ales să nu dea înapoi în faţa crizei. A fost şi cazul producătorului de PVC şi produse din PVC Teraplast SA Bistriţa (TRP). Din păcate, conjunctura nefavorabilă a făcut ca şi această listare să nu fie una de succes. Acum, la mai bine de doi ani după admiterea la tranzacţionare, investitorii consemnează pierderi mai mari de 50% pe acest simbol, fapt agravat de faptul că firma nu a distribuit dividende în răstimpul amintit.
Primul IPO, fără entuziasm din partea investitorilor
După ce în anii precedenţi ofertele publice iniţiale SSIF Broker, Flamingo Internaţional, Transelectrica, Alumil Rom Industry şi Transgaz au fost suprasubscrise masiv, IPO-ul derulat de Teraplast SA nu s-a bucurat de aceeaşi popularitate în rândul investitorilor. Preţul solicitat de Teraplast pentru cele 49,65 mil. acţiuni noi puse la dispoziţia investitorilor - echivalent cu 20% din capitalul social - (cu posibilitate de majorare cu încă 12,41 mil. titluri) a fost stabilit de intermediarul ofertei, Raiffeisen Capital & Investment, între un