Toate incercarile au esuat. Rabdarea s-a terminat. Buna credinta a poporului nu mai exista. Iar cei cativa obsedati pierduti in adeziunea oarba fata de ceea ce credeau odata reprezinta acum ultimele ramasite ale unei ideal pierdut.
Reformarea statului si restructurarea aparatului administrativ, reforma sectorului bugetar si modernizarea statului raman inca cele mai mari obiective ale celui de-al doilea mandat al lui Traian Basescu.
Ghinionul suprem al presedintelui este insa ca statul nu are nevoie in acest moment de nimic altceva mai mult decat de o restructurare din temelii.
Ce sa mai vorbim despre modernizarea statului, macar primul pas - cel de reforma si restructurare a aparatului administrativ - tot ar fi cea mai buna solutie in aceasta degringolada totala si criza ce abia a inceput sa se instaleze cu adevarat in Romania.
Ce altceva ar usura mai bine drumul spre iesirea din criza decat slabirea automata a grasului, cum plastic a numit presedinte aparatul bugetar, punerea lui la alergat pana cand va ajunge cel putin la fel ca slabul de privat.
Sutele de mii de bugetari angajati, asa cum nu se spune niciodata complet, si in guvernarea lui Nastase si in timpul mandatului lui Tariceanu, care acum nu mai fac nimic decat sa ingreuneze functionarea sistemului.
Insa, marea drama a presedintelui si a partidului aflat la guvernare este ca, acum, chiar in timpul in care noi vorbim despre acest lucru, PD-L a inlocuit si a burdusit acest gras bugetar pana l-a facut sa plesneasca cu proprii sai oameni.
Cum sa se apuce acum PD-L de reformare si restructurare a sistemului bugetar, cum sa inceapa sa dea afara oamenii din "sistem" cand asta ar insemna sa isi dea proprii oameni afara?
Sinecuristii partidului democrat liberal au patruns treptat, treptat in sistemul bugetar, sefii si dir