Aproape 80% din angajatii Metro Cash & Carry Romania, parte a grupului german Metro, care ocupa in prezent pozitii de directori de magazin, provin din propria pepiniera.
“In ceea ce priveste angajatii cu potential, durata medie de ascensiune profesionala de la o pozitie de start in cadrul magazinului la cea de director este de aproximativ 6-7 ani. In momentul de fata, aproximativ 80% dintre actualii directori de magazin au fost promovati in aceasta functie, incepand fie de la lucrator comercial, fie adjunct-sef raion sau sef raion”, spune Adriana Ross-Maugourd, director de resurse umane in cadrul Metro Cash & Carry Romania.
Grupul are 25 de magazine de tipul Cash & Carry, 6-7 din sefii unitatilor ajungand in functiile pe care le ocupa in prezent dupa ce au inceput sa lucreze ca lucratori comerciali.
Retailerul a preferat sa recruteze in mare parte intern pentru posturile de directori de magazine, pe fondul unui deficit de personal specializat.
"Pentru pozitiile de director de magazin gasim, destul de greu, personal calificat. La inceputul acestei perioade dificile din punct de vedere economic aveam senzatia ca recesiunea va extinde plaja de candidati, insa lucrurile pot fi diferite pentru anumite categorii si niveluri profesionale. In plus, multi dintre cei care se apropie profilului cautat prefera sa ramana fideli angajatorului pentru care lucreaza in momentul respectiv”, mentioneaza Ross-Maugourd.
Instalarea crizei economice a avut doua efecte imediate pe piata fortei de munca. Primul a fost cresterea ratei somajului si implicit a personalului disponibil pentru a fi recrutat de angajatorii care au nevoie de oameni noi, iar cel de-al doilea efect a fost o majorare a stabilitatii si a atasamentului fata de locul de munca actual.
“Pana in perioada anilor 2007-2008, angajatii isi schimbau locul de munca destul de repede, de cele mai