Cele mai mari zece companii din industria bunurilor de larg consum (FMCG), cu afaceri de 4 mld. euro şi aproape 10.000 de angajaţi, şi-au redus anul trecut profiturile la jumătate faţă de 2008, în condiţiile în care au forţat creşterea vânzărilor pe o piaţă în declin prin promoţii agresive, arată datele centralizate de ZF.
Giganţii din sectorul FMCG - companii de talie internaţională care controlează circa 20% din piaţă - au raportat anul trecut scăderi ale afacerilor în euro de până la 20%, însă profiturile acestora s-au redus dramatic, cu rate de peste două ori mai mari. Mai mult, subsidiarele locale ale JTI şi Unilever au trecut pe pierdere în 2009. "Criza a tras piaţa spre promoţii. Acestea nu au generat însă creşterea consumului, ci doar au alterat marjele de profit ale producătorilor", explică Eusediu Margasoiu, partener al companiei de consultanţă de business The Network şi fost manager al îmbuteliatorului local al Pepsi.
Cele mai mari zece companii din industria bunurilor de larg consum (FMCG), cu afaceri de 4 mld. euro şi aproape 10.000 de angajaţi, şi-au redus anul trecut profiturile la jumătate faţă de 2008, în condiţiile în care au forţat creşterea vânzărilor pe o piaţă în declin prin promoţii agresive, arată datele centralizate de ZF.
Giganţii din sectorul FMCG - companii de talie internaţională care controlează circa 20% din piaţă - au raportat anul trecut scăderi ale afacerilor în euro de până la 20%, însă profiturile acestora s-au redus dramatic, cu rate de peste două ori mai mari. Mai mult, subsidiarele locale ale JTI şi Unilever au trecut pe pierdere în 2009. "Criza a tras piaţa spre promoţii. Acestea nu au generat însă creşterea consumului, ci doar au alterat marjele de profit ale producătorilor", explică Eusediu Margasoiu, partener al companiei de consultanţă de business The Network şi fost manager al îmbuteliatorului local al