- Social - nr. 581 / 29 Iunie, 2010 Dupa filmul proiectat in ultima seara de festival, vizionat pe o ploaie cainoasa ce ne-a tracasat cu rafalele ei in fiecare seara de festival, prin acel film de o exceptionala valoare, care a costat, potrivit regizorului secund, peste 12,5 milioane de euro, "Concertul" lui Radu Mihaileanu, film ce a tinut publicul in "priza" pana la final, o adevarata capodopera, cu Oscarul italian, cu doua premii "Cesar", "cel mai bun sunet" si "cea mai buna coloana sonora", nominalizat la "cel mai bun film din Uniunea Europeana", am asistat la spectacolul de inchidere a festivalului. Un concert sustinut de trupa "Sensor", a carei aparitie pe scena, dupa mai multe acordari si ajustari de sunet, a gasit piata golita la propriu de public, fapt ce a grabit scurtarea programului, urmat de un party la subsolul hotelului "Sighisoara", ca o binemeritata recompensa a organizatorilor, oferita participantilor invitati din lumea filmului, cat si celor din presa si TV, o socializare conviva, plina de condescendenta si detasare, cu certitudinea finalizarii unui lucru bine facut. Ioan Lazar, unul dintre cei doi patroni ai hotelului "Sighisoara", si-a dat toata osteneala ca, dupa fiecare seara de festival, sa se continue, uneori pana inspre zori, discutii intre diferiti regizori, operatori de film, critici de film, cat si dialogul cu cei din presa scrisa, dand acel efluviu concentric pe unele teme privind urnirea cu mai mult patos din lancezeala productiei de film romanesc, ca necesitate stringenta, stiind, potrivit regizorului Nae Caranfil, prezent la eveniment, ca, in timpuri nu prea indepartate, pe an se scoteau pe piata 3-4 filme. In prezent se face un film la 3-4 ani. Duminica, inainte de amiaza, la conferinta de presa tinuta de initiatorul si directorul principal al Festivalului de film de la Sighisoara, actorul Adrian Titieni, insotit in acest periplu si