Grupul german Henkel, care este prezent pe piaţa locală de adezivi încă din 1999, ia în calcul începerea construcţiei celei de-a treia fabrici de pe piaţa locală în perioada 2011-2012, imediat ce piaţa va reveni pe creştere, pentru că deja unităţile actuale lucrează aproape la capacitatea maximă, chiar dacă piaţa a scăzut cu 30% în 2009, scrie revista Business Construct, care va apărea pe 1 iulie împreună cu ZF.
Henkel nu se gândeşte la extinderea prin achiziţii şi pregăteşte o nouă investiţie de 10 mil. euro lângă Piatra-Neamţ, după ce terenul a fost achiziţionat, proiectul este făcut, iar bugetul pentru investiţie este aprobat.
"Nu vom începe lucrările la noua fabrică anul acesta, însă avem obţinute autorizaţiile, proiectul este pregătit şi suntem optimişti. Având în vedere că lucrăm aproape de capacitatea maximă, orice creştere a pieţei ne va permite începerea lucrărilor de construcţie. Estimăm că piaţa îşi va reveni în 2012", spune Andrei Dumitrescu, directorul de marketing şi vânzări al diviziei de adezivi Henkel.
Capacitatea de producţie a companiei este în prezent de 500.000 de tone şi este utilizată aproape la maximum, în perioadele de vârf fiind făcute importuri de la alte fabrici Henkel din regiune. Valoarea investiţiilor totale ale germanilor în dezvoltarea producţiei de adezivi în România se ridică la peste 35 mil. euro, de la intrarea pe piaţa locală în 1994, prima unitate de producţie fiind realizată în 2000 în localitatea Pantelimon de lângă Capitală. A doua fabrică a fost finalizată în 2007 la Câmpia Turzii.
Henkel a reuşit în 2009 să-şi menţină vânzările diviziei de adezivi la nivelul anului precedent, când cifra de afaceri se ridica la circa 70-80 mil. euro. Grupul german nu a făcut anul acesta publică valoarea vânzărilor de adevizi, însă cifra de afaceri a Henkel România, subdiara grupului, a ajuns la 571 mil. lei (1