Bancherii şi-au dat seama că principala provocare în viitorul apropiat este recâştigarea încrederii propriilor clienţi, arată o analiză conso.ro. Motivele pentru care această încredere s-a pierdut în ultimii ani nu au fost încă identificate în mod clar de către bancheri, care se mulţumesc să pună situaţia pe lipsa de dialog şi pe... presă.
Conform unui sondaj recent efectuat de compania GfK, bancherii români s-au situat pe penultimul loc, după politicieni, în topul celor mai puţin de încredere categorii profesionale. Doar 28% dintre respondenţi au considerat că te poţi încrede în bancheri, cu 8 procente mai puţin decât în 2009.
Pe de altă parte, bancherii români stau prost la acest capitol, inclusiv în comparaţie cu colegii lor din alte ţări, având în vedere că la nivel internaţional procentul de încredere s-a situat la 42%.
"Principala provocare pentru noi, în viitorul apropiat, este să recâştigăm încrederea clienţilor. Ei consideră că încercăm să îi păcălim, lucru care nu este adevărat", a precizat Radu Topliceanu, director de retail la Raiffeisen Bank, în cadrul primei conferinţe Lafferty organizate în România, la care Conso.ro a fost partener media.
De ce şi-au pierdut românii încrederea în bănci?
Uitându-se în urmă, una dintre principalele cauze pentru care bancherii români consideră că nu se mai află în topul preferinţelor românilor este lipsa dialogului dintre angajaţii băncii şi clienţi, precum şi înţelegerea destul de precară a produselor, de ambele părţi.
"Multe bănci au avut în portofoliu aşa-numitele credite sinucigaşe, prin care ofereau dobânzi mai mici, fixe în primii ani de creditare, şi calculau gradul de îndatorare în funcţie de acest cost mai scăzut", a precizat şi Gabriel Creţu, director de retail în cadrul OTP Bank.
Creţu a menţionat că atunci când au fost acordate credite pe 30 ani, şi ch