Instituţia de ocrotire socială trebuie să renunţe la jumătate din cota de benzină alocată deplasărilor la anchetele sociale sau pentru monitorizarea asistenţilor maternali.
Pentru Direcţia pentru Protecţia Copilului, săptămâna a început cu o veste proastă: trebuie să reducă cu 50 la sută cheltuielile cu combustibil şi cu 20 la sută cele pentru bunuri şi servicii.
După ce a aflat că de la 1 iulie vor avea la dispoziţie doar jumătate din cota de benzină din luna iunie, conducerea instituţiei trebuie să-şi regândească activitatea. Cele 20 de autoturisme de serviciu, trei ale Direcţiei, şi restul de la centrele de plasament, vor face deplasări doar în limita unui consum de 100 de litri pe lună, la jumătate faţă de iunie.
Potrivit unor prime calcule, un autoturism cu un consum de 10 litri la suta de kilometri va efectuat într-o lună doar 1000 de kilometri, însemnând aproximativ şase deplasări în satele de la graniţa judeţului. „O să fie extrem de greu, în condiţiile în care facem tot judeţul, judeţele limitrofe, toate consultaţiile de specialitate, Bucureşti, Cluj, plus că noi mai interveneam acolo unde erau situaţii deosebite în familii şi ajutam când era nevoie de intervenţii chirurgicale, cu deplasarea. Cu siguranţă vom fi în imposibilitatea de a mai face aşa ceva”, ne-a declarat Claudia Roşioru, director DGASPC Buzău.
Tăierile din cota de combustibil vor afecta în primul rând anchetele sociale, generate de sesizările prin Telefonul Copilului „În momentul când vine apelul pe telefonul sau când poliţia ne sesizează noi trebuie să ne deplasăm. Putem risca să ni se spună că maşina repartizată în acea zi nu mai are combustibil şi atunci apar complicaţii, sau întârzieri. Sanciunile sunt disciplinare, materiale şi penale, asta precizează Ordonanţa, ca răspundere”, a spus Carol Dinu, purtător de cuvânt al Direcţiei pentru Protecţia Copilului. @N_