Tranzacţiile realizate pe Bursă prin intermediul platformelor online puse la dispoziţie de firmele de brokeraj s-au ridicat la peste 120 mil. euro în primul trimestru, dintr-un rulaj total de circa 500 mil. euro la nivelul pieţei.
Investitorii români sunt tot mai tentaţi să-şi ia investiţiile în propriile mâini şi să-şi facă singuri tranzacţiile pe Bursă prin intermediul plarformelor de tranzacţionare online. La rândul lor, firmele de brokeraj încearcă să profite de acest trend întrecându-se în lansări de produse noi adresate clienţilor online.
Rezultatul este că în primul trimestru, de exemplu, tranzacţiile realizate prin intermediul platformelor online au reprezentat circa un sfert din tranzacţiile intermediate de firmele de brokeraj, potrivit unui sondaj realizat de ZF la nivelul celor mai mari firme de brokeraj de retail de pe piaţa locală.
Cele zece firme care au răspuns la chestionarul ZF au cumulat tranzacţii online de 84,6 mil. euro în primul trimestru, dintr-un total de circa 330 mil. euro. Tradeville, cel mai mare intermediar pe online, nu a răspuns la chestionarul ZF, însă considerând că majoritatea tranzacţiilor pe care le intermediază, de 28 mil. euro în T1, sunt realizate prin platforma de internet şi că mai sunt şi alţi jucători care au lansat în ultima perioadă platforme online, ar rezulta o valoare estimată a tranzacţiilor online de peste 120 mil. euro la nivelul primului trimestru, adică o medie lunară de circa 40 mil. euro.
Luând în calcul un comision mediu de 0,5%, tranzacţiile online aduc lunar venituri de 200.000 de euro firmelor de brokeraj. Firmele de brokeraj mizează însă pe o creştere puternică a acestui segment de piaţă, în condiţiile în care majoritatea clienţilor noi preferă să-şi facă singuri tranzacţiile. Potrivit datelor furnizate de firmele de brokeraj, peste 10.000 de investitori au în prezent conturi