Auditorul belgian Jean Pascal Robiefroid a garantat calitatea şi corectitudinea celui mai recent raport de măsurare a numărului de cititori efectuat de Studiul Naţional al Audienţei (SNA). Sursa: REUTERS
Auditorul independent din Belgia, Jean Pascal Robiefroid, a realizat cel mai recent raport de audit asupra metodologiei Studiului Naţional al Audienţei (SNA), din cadrul Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT). Acesta a garantat calitatea şi corectitudinea studiului.
Comparativ cu analiza tirajelor, cercetarea măsoară audienţa pentru presa scrisă, adică media numărului de cititori care citesc sau răsfoiesc o publicaţie. Rezultatele devin un reper pentru piaţa publicitară, mai ales că persoanele audiate au un profil complex (sex, vârstă, educaţie, ocupaţie, preferinţe şi opinii).
Ultimul raport arată că "Evenimentul zilei" se află în top trei dintre cele mai citite publicaţii de tip quality.
Un etalon în publicitate
"Importanţa studiului este în domeniul industriei de publicitate, pentru că el este singura sursă care oferă audienţa publicaţiilor, şi pentru piaţa de publicitate el reprezintă un etalon, o monedă. Pe baza cifrelor se tranzacţionează spaţiul publicitar, în presa scrisă. Agenţiile de publicitate îşi pot targeta mesajul, ele pot alege ce publicaţii sunt mai eficiente pentru mesajul pe care vor să-l comunice", explică Arina Ureche, directorul general al BRAT.
"SNA-ul măsoară actul de citire, iar publicitatea nu este relevantă într-o publicaţie care nu este citită. Atunci este firesc să te uiţi la datele de audienţă. Acelaşi lucru îl măsori şi la TV, câtă lume se uită, nu câţi au televizor în casă", completează Claudiu Şerban, directorul general de la Editura Evenimentul şi Capital.
O sursă credibilă
Cât priveşte credibilitatea cercetării, "nu există dubii că nu e