Mallul Loop 5, finalizat în 2009 (an de criză) de către portughezii de la Sonae Sierra la circa 30 de kilometri de Frankfurt are rezultate financiare pe care orice proprietar de mall din România le-ar invidia: fiecare din cei 180.000 de vizitatori care îi trec pragul în fiecare săptămână lasă în medie 29,7 euro în magazinele şi restaurantele din mall. Spre comparaţie, în mallul Cotroceni Park din Bucureşti, în luna decembrie, de regulă cea mai bună din an, vânzările medii per vizitator au fost de circa 10 euro, în condiţiile în care proprietarii au anunţat vânzări de 19 mil. euro şi circa 60.000 de vizitatori zilnic.
Dar la fel ca majoritatea mallurilor dezvoltate de Sonae Sierra, nu vorbim despre un mall obişnuit: portughezii nu dezvoltă niciun proiect "la întâmplare", alegând o temă care este vizibilă de la intrarea în mall, până la detaliile de la grupurile sanitare.
Iar cum Frankfurt are cel mai important aeroport din Germania, mallul construit pe autostradă încearcă să îşi introducă vizitatorii în atmosfera călătoriilor cu avionul.
Încă de la intrare din tavan încep să atârne elici decorative, care îţi atrag atenţia asupra MIG-ului suspendat în tavan, transportat tocmai din Polonia, cu numeroase peripeţii cauzate de birocraţia germană.
Pe holurile mallului, băncuţele obişnuite de odihnă între "partidele de cumpărături" sunt înlocuite cu scaune de avion, îmbrăcate în piele gri, precum cele ale Lufthansa. La capătul unui culoar, în loc de magazine stă ascuns un alt avion, replică a unui model vechi de peste 100 de ani, construit în regiunea Frankfurt-ului. O altă atracţie a mallului o reprezintă însă chiar grupurile sanitare, la "bărbaţi", în spatele unui perete de sticlă mai multe modele în mărime naturală fiind îmbrăcate în ţinute sexi, de stewardese şi nu numai. "A fost ideea mea", îşi aminteşte zâmbind Ingo Nissen, germanul care conduc