Coupe-ul hibrid japonez Honda CR-Z este talentat şi cumpătat. Păcat că, din princina preţului puţin cam piperat, va fi descoperit de prea puţini. Sursa: Honda
Nu este nici cel mai sportiv coupe, nici cel mai puţin poluant hibrid. Pentru un model promovat de producătorul său drept "primul hibrid sportiv" care şi-a făcut loc în showroomurile auto, afirmaţiile introductive par să evidenţieze un eşec de proporţii. Adevărul este că Honda CR-Z, maşină pe care am testat-o recent, flirtează insistent cu succesul.
CR-Z a fost dezvoltat pe platforma tehnică (scurtată) a modelului Insight, primului hibrid Honda. Faptul că interacţionează cu asfaltul de vreo mie de ori mai potrivit ca acesta este o reuşită în sine.
FOTO evz.ro
DRIVE-TEST: Honda CR-Z
Designul exterior, în egală măsură echilibrat şi aventuros, cu siguranţă atractiv – judecând şi după reacţiile oamenilor –, este o altă victorie salutară pentru tagma hibridelor, maşini despre care se poate pretinde aproape orice, inclusiv că ar salva planeta, dar, în niciun caz, că ar fi capabile să înflăcăreze vreo fiinţă înzestrată cu simţul vederii.
Cea mai mare izbândă a CR-Z-ului trebuie că este însă capacitatea sa incontestabilă de a-l satisface pe cel de la volan. Şi nu, nu vorbim de plăcerea vanitoasă resimţită odată cu ocheadele primite de la cei aflaţi în trafic. Ar fi ridicol. Şi nu ne gândim, în niciun caz, la automulţumirea pricinuită de apartenenţa la un grup restrâns (în România) de semeni care au înţeles să combată activ poluarea. Ar fi iluzoriu. Este vorba de un alt gen de bucurie, tot mai rară – aceea de a fi conectat direct şi agreabil la excerciţiul şofatului.
CR-Z este un coupe compact, cu 2+2 locuri (bancheta putând servi cel mult ca un ideal loc de depozitare) şi un post de conducere plasat foarte jos.
Sistemul de propulsie paralel hibrid I