Guvernul urmează să adopte astăzi o ordonanţă de urgenţă care prevede reducerea drastică a cheltuielilor din administraţia locală.
Proiectul ordonanţei de urgenţă pentru modificarea Legii 273/2006 privind finanţele publice stabileşte un număr maxim de angajaţi la nivelul autorităţilor locale, ceea ce va presupune, în unele cazuri, reduceri drastice de personal în rândul bugetarilor. Documentul cuprinde aşa-numitele „standarde de personal" la nivel de judeţ, municipii, oraşe şi comune pentru toate instituţiile locale: primărie, instituţii culturale aflate în subordinea primăriilor (teatru, operă, filarmonică, casa de cultură), servicii publice (administraţia pieţelor, a parcurilor, poliţie comunitară). Astfel, pentru comunele sub 1.500 de locuitori, actul normativ prevede maximum 16 angajaţi, iar pentru cele de peste 10.000 de locuitori se acceptă între 44 şi 60 de salariaţi. În orăşelele de doar 3.000 de locuitori, primăria poate angaja numai 33 de persoane, în timp ce în oraşele de peste 50.000 de locuitori, edilul poate avea în subordine între 131 şi 189 de oameni. În municipiile de 20.000 de locuitori, primăria trebuie să funcţioneze cu maximum 165 de angajaţi, iar în cele cu o populaţie cuprinsă între 200.000 şi 400.000 de locuitori administraţia trebuie să aibă între 700 şi 800 de angajaţi. Primăria Bucureşti este nevoită să funcţioneze cu maximum 4.391 de angajaţi, iar edilii de sector rămân doar cu maxim 950 de angajaţi.
Consiliile locale sunt obligate să voteze rapid noile organigrame
Potrivit ordonanţei de urgenţă care se va afla astăzi pe masa Guvernului, primarii au la dispoziţie 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei (trei zile de la publicarea în Monitorul Oficial) să-şi convingă consiliile locale să voteze noile organigrame. Acestea sunt cele care vor hotărî în ultimă instanţă cine pleacă