Anunţul majorării TVA a reînviat apetitul pentru cumpărături al românilor, însă doar pentru câteva zile. Retailerii mari au avut creşteri ale fluxului de clienţi în magazine în ultimele zile, iar vânzările de alimente de bază au explodat pentru că românii îşi fac provizii de bunuri de larg consum înainte de aplicarea TVA-ului majorat. "E o nebunie! În unele magazine nici nu mai avem stocuri de ulei", spune Gunter Grieb, directorul executiv al reţelei de magazine cu discount Profi. Magazinele au înregistrat în ultimele 2-3 zile o creştere de vânzări de 20-30% faţă de media vânzărilor pe unitate înregistrată anterior anunţului de majorare a TVA-ului.
În reţeaua de 25 de hipermarketuri Real, vânzările la raioanele de alimente de bază, precum zahăr, ulei, făină şi mălai, s-au dublat la finalul săptămânii trecute faţă de weekend-ul anterior. "În ultimele zile au fost creşteri importante de vânzări în lanţurile mari de magazine. Clienţii se gândesc fie să-şi facă provizii de produse de larg consum, precum alimente sau detergenţi sau ţigări, fie să-şi cumpere electrocasnice cu banii deja strânşi pentru astfel de achiziţii. Şi retailerii de mobilă spun că oamenii mişună prin magazine în aceste zile", a afirmat Delia Nica, vicepreşedinte AMRCR (Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România).
La rândul lor, micii comercianţi investesc în stocuri suplimentare de marfă pentru a-şi creşte profiturile de pe urma majorării TVA: reprezentantul unei reţele de magazine cash & carry, care vizează revânzătorii şi companiile din HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), a afirmat că vânzările au crescut semnificativ în ultimele zile în special la raioanele de bunuri de larg consum.
Anunţul majorării TVA a reînviat apetitul pentru cumpărături al românilor, însă doar pentru câteva zile. Retailerii mari au avut creşteri ale fluxului de clienţi în magazine în ultimele z