- Comentariu - nr. 582 / 30 Iunie, 2010 De ce primavara _ dar si acum, in plina vara _ apar gropile in caldaram, ca ciupercile dupa ploaie? Stie toata lumea: din cauza lucrului de mantuiala, in perioada asfaltarilor, a gropilor astupate neglijent _ dupa lucrari de apa-canal _ si, nu la urma, din cauza nerespectarii parametrilor tehnici ai asfaltului (caci romanul, daca nu fura ceva, nu e sanatos!). Din pacate, toate aceste metehne costa bani, care, pana la urma, tot noi, contribuabilii, ii platim. Conform Ministerului Transporturilor, costurile de intretinere pe patru ani sunt estimate la circa 1,6 miliarde de euro pe intreaga retea de drumuri nationale. Or, daca luam in considerare o valoare de 25.000 de euro pe kilometru, anual, costuri de intretinere, ajungem la suma de circa 400 de milioane de euro anual in cadrul acestor contracte. Asta ne spun specialistii. Cum apa vine, trece, iar gropile raman, inseamna ca, anual, circa 400 de milioane de euro se duc pe… apa sambetei. P.S. Dar asta nu-i totul. Un studiu recent arata ca peste jumatate de miliard de euro este suma tradusa in combustibil pe care romanii o pierd din cauza infrastructurii proaste. Conform Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii, proprietarii de autovehicule care circula in Romania inregistreaza pierderi zilnice de 1,5 milioane de euro prin cresterea consumului de combustibil determinata de starea precara a infrastructurii rutiere. Mai exact, 547,5 milioane de euro anual. GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 582 / 30 Iunie, 2010 De ce primavara _ dar si acum, in plina vara _ apar gropile in caldaram, ca ciupercile dupa ploaie? Stie toata lumea: din cauza lucrului de mantuiala, in perioada asfaltarilor, a gropilor astupate neglijent _ dupa lucrari de apa-canal _ si, nu la urma, din cauza nerespectarii parametrilor tehnici ai asfaltului (caci romanul, daca nu fura ceva, nu e sanatos