Profitul obţinut anul trecut a fost de 37 mil. euro, de trei ori mai mare decât în 2008.
Nokia, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, şi-a mărit anul trecut de peste două ori afacerile din România, la 1,027 mld. euro, pe fondul creşterii numărului de angajaţi şi al producţiei din ce în ce mai sofisticate a fabricii din judeţul Cluj.
Ironia face ca Nokia să-şi majoreze exponenţial afacerile într-o perioadă de cădere dramatică a economiei româneşti, ceea ce arată că o criză aduce la suprafaţă învinşi, dar şi învingători.
Grupul finlandez a început producţia de telefoane mobile în fabrica din comuna clujeană Jucu în 2008.
Compania şi-a mărit într-un ritm asemănător şi profitul net, care a ajuns la 37,6 mil. euro, de la 13,9 mil. euro în 2008. Explozia înregistrată anul trecut de businessul Nokia plasează compania imediat după Orange (1,04 mld. euro) şi înaintea Vodafone (929 mil. euro) în topul celor mai mari companii IT&C din România, după cifra de afaceri.
Mai mult, cu acest rulaj fabrica din Cluj în care lucrează 4.000 de oameni a intrat anul trecut în top zece companii din România, cel mai spectaculos salt realizat de o companie locală.
"Exportul este esenţial pentru a explica talia la care a ajuns Nokia în România, la fel ca şi în cazul grupului Renault. Dacă aceste companii s-ar fi concentrat doar pe piaţa din România, rezultatele ar fi rămas probabil la a zecea parte din cele actuale", a explicat Aurelian Dochia, consultant economic şi financiar şi managing partner al firmei Concept Consult.
Atât Nokia, cât şi Renault au mizat puternic pe pieţele externe şi au reuşit astfel să se menţină pe creştere într-un an în care economia românească a scăzut cu 7%, generând împreună peste 10% la exporturile României din 2009.
Dochia mai explică şi faptul că finlandezii "au ştiut exact ce au de făcut în momen