Parteneriatele public-privat gandite de autoritati ignora complet infrastructura mare, o zona din care alte tari afectate de criza reusesc sa obtina maximum: locuri de munca si dezvoltare, pe banii firmelor private
Documente atasate:
Legea parteneriatului public-privat, votata de Parlament (125 kB, fisier PDF)Guvernul n-are bani de investitii, insa nici nu gaseste solutia pentru a atrage mediul privat sa investeasca in infrastructura. In Romania se deruleaza in prezent numai 15 proiecte de parteneriate public-privat (fata de 900 in Marea Britanie, de pilda), iar cele mai multe vizeaza amenajarea de parcari si strangerea gunoiului. ''E vorba de incompetenta si interese politice'', acuza oamenii de afaceri.
Daca citesti planurile anti-criza ale Guvernului Boc, ai zice ca stie ce trebuie sa faca pentru a scoate Romania din criza. Ministrii ne tot vorbesc de cand a venit criza de stimularea mediului de afaceri, de sustinerea investitorilor, de faptul ca vom iesi din criza numai prin investitii si multa munca. Suna ca la carte, nu ? Daca vrei sa castigi mai mult, trebuie sa produci, iar ca sa produci, trebuie sa investesti.
De la teorie la fapte este insa cale lunga. Chiar daca statul pune mare miza pe investitii, fondurile alocate s-au taiat, iar una din masurile anti-criza a devenit imprumutul public.
Avand in vedere ca n-au bani de investitii, te-ai fi gandit ca autoritatile nu dorm noaptea din cauza gandurilor despre cum sa atraga investitorii. Ministrul Economiei, Adriean Videanu, declara, de altfel, recent, ca Romania negociaza in prezent parteneriate public-private in valoare de circa 3 miliarde de euro. Dincolo de declaratii, realitatea este insa cu totul alta.
Dupa ce a ratat ''cel mai mare parteneriat public privat din istorie'', concesionarea autostrazii Comarnic Brasov, considerat de specialistii citati de Dail