Senatorii nu vor cu nici un chip ca în Legea ANI să fie introduse comisiile de cercetare a averilor.
Toni Greblă a precizat că în nici un caz aceste comisii nu pot fi neconstituţionale. Iulian Urban a întărit cumva acest lucru, explicând că eliminarea comisiilor din lege aruncă în derizoriu funcţionalitatea ANI, nerezervându-i decât un rol decorativ. Lovitura de graţie a dat-o marele Frunda: abia acum, după eliminarea comisiilor de cercetare a averilor, legea este constituţională.
Să presupun că aceste comisii au un caracter, forţat şi la limită, neconstituţional. Şi care-i problema? Cum se poate ajunge la spiritul şi intenţia reală a promulgării legii? Cum s-ar putea face ca averile demnitarilor să poată fi cercetate? În nici un fel. Orice iniţiativă de "control" asupra demnitarilor se izbeşte de - cică! - Constituţie. Cât timp această Constituţie va mai sta în picioare, cu prevederile ei elastice ca o gumă de mestecat, demnitarii îşi vor băga picioarele în orice iniţiativă de transparenţă publică. Şi chiar după modicarea şi reformularea Constituţiei, ei tot reacţia cu picioarele şi băgatul o vor avea.
Bineînţeles că soluţia - am mai spus-o! - este profund nedemocratică. E una dură, ce ţine de stilul de guvernare al lui Ivan cel Groaznic. Senatorii nu vor cu nici un chip ca în Legea ANI să fie introduse comisiile de cercetare a averilor.
Toni Greblă a precizat că în nici un caz aceste comisii nu pot fi neconstituţionale. Iulian Urban a întărit cumva acest lucru, explicând că eliminarea comisiilor din lege aruncă în derizoriu funcţionalitatea ANI, nerezervându-i decât un rol decorativ. Lovitura de graţie a dat-o marele Frunda: abia acum, după eliminarea comisiilor de cercetare a averilor, legea este constituţională.
Să presupun că aceste comisii au un caracter, forţat şi la limită, neconstituţional. Şi care-i p