Majorarea TVA peste noapte îi forţează pe retailerii mari să crească preţurile deja comunicate în cataloagele cu produse distribuite la clienţi. O parte din ei au anunţat însă că vor suporta diferenţa de TVA din propriile buzunare.
Reţeaua Billa face promoţii de la 1 iulie la circa 1.200 din cele 7.000-8.000 de produse listate în supermarketuri, la care va menţine preţurile actuale în ciuda majorării TVA de la 19% la 24%, potrivit unui anunţ al retailerului.
"Peste 1.200 de articole de importanţă socială din necesarul zilnic comercializate de supermarketurile din lanţul Billa România, precum lapte, ouă, făină, ulei, îşi vor păstra preţurile de raft anterioare modificărilor legislative", au declarat reprezentanţii companiei. Billa este cel mai mare operator de supermarketuri de pe piaţă, cu vânzări de 288 mil. euro şi 46 de unităţi operaţionale în 2009.
La rândul său, retailerul de mobilă IKEA a anunţat că nu va majora preţurile la niciunul din articolele listate în magazin, creşterea TVA urmând să fie suportată integral de către companie.
"Absorbirea majorării TVA cu 5 puncte procentuale începând de la 1 iulie va însemna pentru noi un cost suplimentar, pe care am ales să îl suportăm în locul consumatorului", a declarat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.
"Garanţia preţurilor din catalog este înscrisă, ca în fiecare an, chiar pe copertă: "Preţurile includ TVA, sunt maxime şi sunt valabile până la 31 august 2010" - ceea ce înseamnă că ele nu pot creşte, ci doar scădea pe parcursul anului respectiv", se mai arată într-un comunicat al retailerului suedez.
Contactaţi de ZF, reprezentanţii IKEA nu au precizat însă dacă preţurile din noul catalog, care ar urma să ajungă la clienţi la finalul verii, vor include diferenţa de TVA.
Anunţul majorării TVA de la 1 iulie a venit ulterior datei de tipărire a cataloagelor promoţion