Piaţa construcţiilor a ajuns anul trecut aproape de nivelul din 2007, după ce a trecut în ultimii trei ani de la agonie la extaz. După doi ani foarte buni în care afacerile din construcţii au mers ca pe roate, tranzacţiile imobiliare se ţineau lanţ, iar producătorii nu mai făceau faţă cererii, în 2009 au apărut problemele. Brusc, planurile primelor 20 de companii de dezvoltare imobiliară de pe piaţă care anunţau investiţii de peste 25 de miliarde de euro pentru următorii ani au devenit incerte.
În plus, mai multe investiţii de sute de milioane de euro în construirea de fabrici de la zero au fost amânate sau anulate, chiar dacă unii dintre jucători aveau deja terenurile achiziţionate.
Toate aceste evenimente au fost surprinse în detaliu de către Business Construct, care împlineşte cu această ediţie trei ani de la lansarea alături de Ziarul Financiar, perioadă în care a prezentat cele mai mari investiţii din sectorul construcţiilor şi a realizat rapoarte trimestriale şi anuale asupra stadiului lucrărilor din infrastructură.
Chiar dacă producătorii de materiale de construcţii sunt încă în ceaţă şi nu pot să prevadă când va reveni consumul pe creştere, pentru că sunt prea puţine proiecte imobiliare în derulare, salvarea a venit de la investiţiile făcute în regie proprie. Renovările şi construirea de case individuale sunt cele care susţin în prezent consumul şi cei mai mulţi producători şi-au îndreptat armele de marketing către consumatorii finali. Milioane de euro au fost alocate anul acesta pentru a atrage cumpărătorii în lanţurile de distribuţie sau la magazinele specializate, însă previziunile sunt sumbre şi în acest sector, care va fi afectat de reducerile salariale anunţate pentru bugetari în semestrul al doilea al anului.
Tocmai când începea sezonul de renovări, mulţi români au amânat decizia de a investi în astfel de lucrări pentru că se g