Clujul este subiectul unui reportaj al publicatiei americane Financial Times, care analizeaza dezvoltarea acestuia ca centru al pietei de IT si software din Romania.
Orasul universitar Cluj-Napoca, din Transilvania, s-a impus ca un centru de afaceri al industriei IT, observa intr-un reportaj video Financial Times.
"Odata ce intri in unul din satele din Trasilvania e ca si cand ai pasi inapoi in timp. Munca e grea si viata e izolata. Dar in Cluj-Napoca, capitala istorica a Transilvaniei, multe s-au schimbat dupa comunism.
Al treilea oras ca marime al Romaniei, Clujul e o metropola studenteasca vibranta. Universitatea de aici, cea mai mare din tara, a crescut numerosi studenti talentati care lucreaza acum in cadrul unor mari companii, care au ales sa-si deschida sedii la Cluj. Orasul si-a facut un renume pe piata IT si software", spune reporterul Chris Bryant.
Pentru a exemplifica boom-ul Clujului, americanii l-au intervievat pe Sergiu Biris, fondatorul celui mai vizitat site din Romania, trilulilu.ro. Financial Times l-a descris drept "Un tanar de 27 de ani, designer web, care a fondat Trilulilu, alternativa romaneasca a site-ului de video sharing Youtube. Trilulilu are trei milioane de vizitatori saptamanal".
Biris a declarat ca potentialul Clujului in domeniul IT este surprinzator si pentru Capitala. "Afacerea noastra a fost o surpriza pentru Bucuresti, deoarece site-ul nostru a devenit cel mai vizitat din Romania", a spus fondatorul Trilulilu.
Model pentru restul tarii
Financial Times a remarcat si dezvoltarea orasului Cluj dupa Revolutie, un model pentru restul tarii.
"Cluj-Napoca s-a bucurat de numerosi investitori, printre care Nokia si Emerson, care si-au construit fabrici aici. Odata cu acest lucru a crescut si dezvoltarea si construirea de locuinte. Clujul a devenit