Distribuitorul de placi ceramice (gresie si faianta) Delta Distribution, controlat de omul de afaceri Dragos Bonea, a reusit sa compenseze scaderea fluxului de clienti din magazine in primele 4-5 luni, prin cresterea valorica a bonului de casa.
“In prezent, numarul de clienti se afla in scadere. Insa prin reorientarea catre segmentul de lux si diversificarea portofoliului de produse am reusit sa crestem valoarea vanzarii per client realizata de firma noastra, astfel ca am compensat traficul scazut comparativ cu anii anteriori”, spune Dragos Bonea, presedintele Delta Distribution.
Anul trecut, compania a trecut printr-un proces de reorganizare care a presupus inchiderea de magazine proprii, renuntarea la anumite departamente de suport, concetrarea pe retail si diminuarea distribuitorilor, precum si focusarea pe segmentul mediu si lux, datorita marjelor de profit mai mari.
“Un alt avantaj al acestui focus pe retail si pe produsele de lux este si incasarea rapida in magazin, fara termene extinse de plata, care asigura un cash flow mai bun la nivel de companie. In plus acum oferim si consultanta de design, proiectare si servicii de montaj, ceea ce creste valoarea totala a comenzii, pe langa valoarea in sine a produselor achizitionate”, mentioneaza Bonea.
Compania vinde in prezent si produse economice, reprezentand stocuri acumulate pana la sfarsitul lui 2008. Distribuitorul de gresie si faianta mai are de vandut aproximativ 200.000 de metri patrati de placi ceramice low-cost, dupa ce la finalul anului trecut avea stocuri de un milion de metri patrati.
Delta Distribution a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro, in scadere cu 15,5% fata de 2008. Din totalul cifrei de afaceri, 25 de milioane de euro au fost generate de vanzarile de placi ceramice, restul sumei provenind din vanzarea de mobila, consultanta in amen