Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) solicită Guvernului, ca soluţie de atenuare a efectelor crizei, impozitarea diferenţiată, în funcţie de tipul de activitate economică, precum şi creşterea, cu până la 30%, a impozitului pentru toate activităţile comerciale. Astfel, în opinia FORT, pentru activităţile economice productive de materii prime sau produse finite, impozitul ar trebui să scadă la 10%, în timp ce pentru activităţile de prestator servicii, impozitul trebuie să rămână la nivelul actual.
Pe de altă parte, reprezentanţii FORT sunt de părere că, pentru toate activităţile comerciale, impozitul ar trebui să crească, chiar şi până la 30%. "Solicitarea noastră vine în urma constatării că activităţile unde frauda economică atinge pragul cel mai înalt sunt activităţile comerciale, care aduc în acelaşi timp şi cele mai mici venituri la bugetul de stat. Aceste activităţi de comerţ influenţează, totodată, în mod negativ şi celelalte activităţi - producţie şi servicii, exemplul cel mai clar fiind acela prin care, de la un producător anume şi până la clientul final, mai ales în contextul în care clientul final este statul, se interpun cinci sau şase societăţi comerciale cu activităţi de comerţ, care nu fac decât "să umfle" preţul produsului finit, refacturând practic ceea ce alţii se străduiesc să scoată pe piaţă", a declarat, ieri, preşedintele FORT, Augustin Hagiu.
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) solicită Guvernului, ca soluţie de atenuare a efectelor crizei, impozitarea diferenţiată, în funcţie de tipul de activitate economică, precum şi creşterea, cu până la 30%, a impozitului pentru toate activităţile comerciale. Astfel, în opinia FORT, pentru activităţile economice productive de materii prime sau produse finite, impozitul ar trebui să scadă la 10%, în timp ce pentru activităţile de prestator servicii, impozi