Zoom O campanie de succes
Campania avându-l în centrul ei pe Fratele Dominic a fost una dintre cele mai eficiente şi mai premiate din istoria industriei publicitare
Zoom Xerox
În Statele Unite (dar şi în România) numele firmei Xerox a intrat în vocabularul colectiv şi se foloseşte astăzi atât ca substantiv („mă duc la xerox”), cât şi ca verb („vreau să xeroxex un document”). Firma-mamă nu agreează acest lucru, care pune în pericol marca, aşa că s-a angajat într-o campanie de a convinge publicul american să utilizeze corect termenul. Astfel, Xerox a cumpărat spaţiu publicitar în paginile acelor publicaţii care au folosit termenul „xerox” ca un verb, insistând că „nu poţi să xeroxezi un document, dar poţi să faci o copie la o maşină de duplicat marca Xerox”.
Zoom Xerox 914, în serialul „Mad Men”
Primul exemplar al Xerox 914 a ajuns, în 1960, la un producător de agrafe metalice din Pennsylvania. Cântărea aproape 300 de kilograme şi a fost nevoie de un tâmplar să-l integreze în decor, de un angajat care să fie instruit cum să-l utilizeze şi de propriul circuit electric de 20 de amperi. Într-un episod din serialul de succes „Mad Men”, a cărui acţiune se desfăşoară la începutul anilor ’60, sosirea copiatorului a stârnit rumoare şi a pus probleme: e uriaş, unde va fi aşezat? Dar a şi ajutat-o pe Peggy Olson să obţină, la un moment dat, propriul birou, după ce s-a plâns şefului că „e greu să faci afaceri şi să fii credibilă când împarţi biroul cu o maşinărie Xerox”.
Într-o campanie publicitară faimoasă, Fratele Dominic, un călugăr nostim şi rotofei, termină de copiat manuscrisul unui text sfânt, pentru a afla apoi, de la stareţ, că e nevoie de încă 500 de exemplare. Călugărul părăseşte în grabă mănăstirea şi vizitează un prieten dotat cu noul sistem de duplicare Xerox 9200. Face rapid miile de còpii şi le pune, satisfăcut, în braţele