Cluj Fashion Week s-a încheiat ieri. Pentru un festival de modă aflat la o prima ediţie, şi de criză pe deasupra, scăpările de organizare au fost trecute cu vederea de către participanţi. Sursa: Alina VătămanSursa: Alex Conu
1 /.
Ieri însă, norul de cenuşă care a generat cea mai mare criză din transportul aerian a dat serioase bătăi de cap organizatorilor şi a provocat nemulţumiri celor peste 400 de invitaţi şi modele care aşteptau plecarea autocarelor spre Bucureşti.
Vremea frumoasă a ţinut cu cei prezenţi la eveniment care au aşteptat câteva ore bune, în aer liber sau în holurile hotelurilor unde au fost cazaţi, sosirea autocarelor. Firma cu care organizatorii CFW încheiase contract a profitat de închiderea aeroporturilor şi a vânat un câştigat mai „gras”, abandonând înţelegerea şi alegând să onoreze comenzile externe.
Plata înainte
În acest context, s-a încercat contactarea altei firme care a acceptat să meargă spre Bucureşti, cu două autocare şi un microbuz, contra unei sume duble faţă de cea stabilită iniţial de către organizatori. Contravaloarea cursei, 2.500 de euro, ar fi trebuit achitată înainte de realizarea cursei. După mai bine de şapte ore de negocieri, amânări şi nervi, modele şi invitaţi s-au văzut urcaţi în maşini, nu pentru mult timp, însă, ci doar cât a durat drumul între două hoteluri clujene, unde au fost opriţi de către transportatorii care îşi aşteptau plata.
„A fost un moment deosebit de penibil pentru că, într-un timp atât de scurt, nu puteam face rost de o sumă atât de mare”, a spus Alin Gălăţescu, directorul artistic al festivalului.
Călătorie plătită de designeri
Salvarea modelelor, a jurnaliştilor acreditaţi la eveniment şi a invitaţilor a venit din partea a doi dintre designerii prezenţi la prima ediţie a CFW. Anca Ciataraş a fost „zâna bună a modelelor”, în timp ce la invitata de onoar