Ediţia online a prestigioasei publicaţii britanice a publicat un reportaj deosebit despre Cluj-Napoca. Materialul, lung de doar şase minute, arată potenţialul oraşului de a se impune pe piaţa de IT din România. Pe de altă parte, corespondentul FT a observat gradul ridicat de dezvoltare al municipiului.
Vezi aici reportajul
Cluj-Napoca a devenit un hub în ce priveşte piaţa de IT şi software din România, sunt de părere specialiştii în business de la publicaţia britanică Financial Times. Chris Bryant, corespondentul FT pentru Europa Centrală şi de Est, a realizat un reportaj, în urmă cu două săptămâni, în oraşul de pe Someş.
„Odată ce intri în unul din satele din Trasilvania e ca şi când ai păşi înapoi în timp. Munca e grea şi viaţa e izolată. Dar în Cluj-Napoca, capitala istorică a Transilvaniei, multe s-au schimbat după comunism. Al treilea oraş ca mărime al României, Clujul e o metropolă studenţească vibrantă. Universitatea de aici, cea mai mare din ţară, <> numeroşi studenţi talentaţi care lucrează acum în cadrul unor mari companii, care au ales să-şi deschidă sedii la Cluj. Oraşul şi-a făcut un renume pe piaţa IT şi software”, îşi începe Bryant reportajul.
Trilulilu, vedeta Financial Times
Cel mai vizitat site din România, Trilulilu.ro, fondat de clujeanul Sergiu Biriş, de 27 de ani, a devenit „vedeta” reportajului. Încercând să descrie mediul antreprenorial prezent în ţara noastră, corespondentul FT a discutat cu Marcel Borodi, fondatorul firmei Brinel IT Solutions. „În IT, cu o minte deschisă şi un laptop poţi face într-adevăr ceva, faţă de alte domenii”, spune Borodi. „Un asemenea antreprenor este Sergiu Biriş, un tânăr de 27 de ani, un designer web care a fondat Trilulilu, alternativa românească a site-ului de video sharing Youtube. Trilulilu are trei milioane de vizitatori săptămânal”, a continuat reporterul. @N_P