Dupa ce in 2009 mogulul media Rupert Murdoch anunta in premiera viziunea sa despre taxarea continutului online, un an mai tarziu cativa publisheri cunoscuti din Romania cochetau deja cu aceasta idee. Intr-un interviu acordat Wall-Street, Henry Blodget, cunoscut analist de pe Wall-Street, in prezent CEO al uneia dintre cele mai cunoscute publicatii online de business, spune ca “ii este rusine pentru America pentru o astfel de idee”, taxarea continutului online putand lovi in sute de site-uri care in acest moment construiesc un nou model de jurnalism.
CEO si redactor sef al publicatiei The Business Insider, Henry Blodget este un fost analist de top de pe Wall Street, in prezent fiind, printre altele, gazda Yahoo TechTicker, o productie video a Yahoo Finance, urmarita de cateva milioane de oameni in fiecare luna.
In perioada 1994-2001, Blodget a lucrat in cadrul Prudential Securities, Oppenheimer&Co., si Merrill Lynch. A fost desemnat cel mai important analist de pe Wall Street pe segmentul online si e-commerce de catre Institutional Investor si Greenwich Associates.
Nascut in New York, Henry Blodget a absolvit cursurile universitatii Yale.
Blodget detine actiuni in cadrul unor companii precum Yahoo, eBay, Baidu, Amazon, Spark Networks, Microsoft, Merrill Lynch, Gartner Group, Time Warner. Ofera consultanta pentru companii precum Schmap Ltd. (Hong Kong), PopRule, and Turtlejob (Marea Britanie).
The Business Insider este o publicatie online de business, lansata in februarie 2009, un brand umbrela pentru Silicon Alley Insider (lansat in mai 2007) si Clusterstock (martie 2008). Site-ul ofera informatii din domenii de activitate diferite - Silicon Alley Insider (mediul digital), Clusterstock (Wall Street), Money Game (economie), The Wire (media) si The War Room (strategie de business).
The Business Insider atrage lunar aproximativ 4 mil.