Caucazienii sunt trimişi la evenimente unde trebuie să demonstreze că firma pentru care lucrează face afaceri în toată lumea. În China, albii se găsesc de închiriat. Pentru o zi, un weekend, o săptămână sau chiar pentru câteva luni.
Unele companii chinezeşti sunt dispuse să plătească din greu pentru serviciile unor străini prezentabili pe care-i pun să pozeze drept angajaţi sau parteneri de afaceri, scrie CNN.com. Conceptul porneşte de la importanţa pe care chinezii o dau, din vechime, aparenţelor. A avea câţiva străini în companie înseamnă că firma res-pectivă se bucură de prestigiu, bogăţie şi relaţii importante - reale sau imaginare - în exterior.
Citiţi şi:
Financial Times: "China trece Dunărea" prin investiţii de miliarde de euro în România
Aparenţa prosperităţii
„Imaginea, spunem noi în China, este mai importantă decât viaţa", explică Zhang Haihua, autorul unei cărţi intitulate „Gândeşte ca un chinez". „Pentru că ţările vestice sunt atât de dezvoltate, chinezii cred că o duc mai bine şi consideră că o companie care poate angaja străini are mulţi bani şi conexiuni foarte importante în exterior. Aşa că atunci când vor să impresioneze pe cineva, s-ar putea să scoată la înaintare un străin."
Sau vor închiria unul. Anul trecut, Jonathan Zatkin, un actor american ce locuieşte în Beijing, a jucat rolul de vicepreşedinte al unei companii italiene de bijuterii care ar fi avut un parteneriat longeviv cu un lanţ de magazine de bijuterii din China.
Zatkin a primit 2.000 de yuani (aproximativ 240 de euro) pentru a face o călătorie cu avionul, însoţit de două manechine din Rusia, într-un orăşel din provincia chineză Henan şi a ţine un discurs la ceremonia de inaugurare a unui magazin de bijuterii.
„Am stat pe scenă alături de primarul oraşului, am ţinut un discurs despre cât de minunat a fost să lucr