Karen Bishop, noul CEO al McDonald's România, schimbă radical strategia predecesorului său, Marian Alecu
Ca observator, cu greu poţi să urmăreşti firul unei discuţii între cei şase manageri care conduc McDonald's în România. Tranşarea unui subiect se face cu o viteză chiar mai mare decât cea cu care angajaţii din bucătărie umplu două jumătăţi ale unei chifle cu o felie de carne şi sosuri. Marina Zara, directorul de marketing al McDonald's, povestește cu emfază despre ziua în care s-a deschis primul restaurant al lanţului american în România, la mijloc de iunie, în urmă cu 15 ani.
Întâlnirea managerilor are loc în acelaşi restaurant din piaţa Unirii care a fost luat cu asalt, atunci, de 15.302 oameni, adică de peste şase ori mai mult decât într-o zi obişnuită. Îşi aminteşte numărul exact al clienţilor Mihaela Petrică, acum director de operaţiuni, iar pe atunci managerul restaurantului din Unirii.
Karen Bishop, din octombrie anul trecut manager general la McDonald's România, absoarbe toate aceste informaţii cu fascinaţia managerului canadian care nu s-a dezlipit în ultimii 20 de ani de acest business în Europa de Est. A pornit de jos, în 1981, dintr-o bucătărie a McDonald's din Toronto, iar de la începutul anilor '90 a fost manager în Rusia, Ucraina şi Belarus.
A LA LONGUE. Manager al crizei la McDonald's România, Karen Bishop clădeşte strategia lanţului american pe două noi realităţi: pe de o parte, veniturile consumatorilor sunt în scădere, iar principalul concurent, KFC, a apăsat pedala expansiunii în plină criză (şase noi restaurante anul trecut şi alte zece programate pentru anul acesta, faţă de numai cinci în perioada 2009-2010 la McDonald's).
În competiţia cu KFC, McDonald's are aproape de două ori mai multe unităţi, dar această distanţă confortabilă nu-l mulţumeşte pe noul CEO. Cu 62 de restaurante astăzi şi alte trei programate pe