Producătorii de panouri termoizolante nu se aşteaptă la o revenire a pieţei nici în acest an, după o scădere de peste 30% înregistrată anul trecut. Un scenariu optimist prevede o stagnare a cererii la nivelul lui 2009. Astfel obiectivele producătorilor s-au mutat în special către creşterea exporturilor, în condiţiile în care capacitatea locală de producţie este de două ori şi jumătate mai mare decât cererea.
Piaţa panourilor termoizolante a scăzut anul trecut cu circa 33%, potrivit estimărilor din piaţă, pănă la un volum de aproximativ 5,5 milioane de metri pătraţi. În valoare, scăderea a fost şi mai accentuată, de peste 40%, astfel că valoarea pieţei de profil în 2009 s-a ridicat la circa 76 de milioane de euro.
"Conform estimărilor noastre, în 2009 piaţa panourilor termoizolante din Romănia a înregistrat o scădere de 32-33% faţă de anul 2008, ajungănd la 5,4-5,5 milioane de metri pătraţi, din care 83% au fost panouri cu spumă poliuretanică. Valoarea totală a pieţei interne este estimată pentru 2009 la 76 de milioane de euro, în scădere faţă de 2008 cu 42%", a explicat Andrei Rusu, director general al companiei Plastsistem, parte a grupului Teraplast.
Scăderea mai mare în valoare a pieţei de profil de anul trecut a fost cauzată în principal de reducerea preţurilor, strategie adoptată de majoritatea producătorilor în 2009 pentru a impulsiona vănzările.
"Ca volum, estimăm o cantitate de circa 5 milioane de metri pătraţi de panouri termoizolante. Faţă de 2008, anul 2009 a cunoscut o scădere de circa 30% ca volum, în timp ce valoric piaţa panourilor termoizolante a scăzut şi mai mult din cauza scăderilor de preţuri din anul anterior", a declarat Laura Mistidonis, directorul de marketing al Coilprofil Romănia, divizia locală a grupului belgian Coilprofil.
Compania a înregistrat anul trecut afaceri de 27,5 mil. lei (6,5 mil. euro), în