Gigantul LIDL, care se luptă cu Aldi pentru supremaţie pe piaţa europeană a discounterelor, a anunţat demararea lucrărilor la primele sale magazine din România. Cu 25 de terenuri pregătite pentru şantiere, germanii nu scapă nicio regiune.
Retailerul are pregătite 25 de terenuri pentru ridicarea primelor magazine LIDL, potrivit datelor furnizate de autorităţile locale, pe lângă cele 100 de unităţi Plus preluate la începutul acestui an de la grupul Tengelmann.
Germanii au adus până acum peste 70 de milioane de euro la capitalul social al subsidiarei locale LIDL România, iar majoritatea oraşelor în care au obţinut autorizaţii de urbanism sau de construire sunt localităţi cu mai puţin de 100.000 de locuitori.
Recent, compania a deschis şantiere pe o parte din aceste terenuri.
"Putem confirma faptul că am demarat construirea primelor magazine şi a centrului logistic de pe piaţa locală. Nu am stabilit data pentru primele deschideri, însă putem preciza că acestea nu vor avea loc în 2010", au declarat reprezentanţii LIDL România.
Cel mai probabil, lansarea reţelei la nivel local va avea loc anul viitor. În luna februarie, când a anunţat achiziţia reţelelor de discountere Plus din România şi Bulgaria, compania nu avea demarate încă şantiere pe piaţa locală.
LIDL a primit autorizaţii de la primării chiar şi după anunţul semnării tranzacţiei de achiziţionare a reţelei Plus, printre cele mai noi zone pregătite pentru demararea şantierelor fiind oraşele Mangalia din judeţul Constanţa sau Moineşti (Bacău).
Ridicarea unui magazin îi costă 200-500 de mii de euro
Valoarea investiţiei în construirea unei unităţi este de 1-2 mil. lei (240.000- 480.000 de euro), potrivit datelor comunicate de retailer autorităţilor locale. Investiţia totală în deschiderea unui magazin ar putea ajunge la un milion de euro, valoare similară proiectelor de extin